Pozycjonowanie

Jeśli kiedykolwiek zdecydujesz się na skorzystanie z usług jakiejkolwiek firmy pozycjonerskiej, sprawdź opłacalność fraz, które ci zaproponują. Zrobisz to za pomocą Narzędzia Propozycji Słów Kluczowych opisanego w temacie o wyborze tematyki serwsiu.

Zastanawiałeś się kiedyś co wpływa na kolejność stron wyświetlonych po wpisaniu określonego zapytania w wyszukiwarkę Google? Nad wszystkim czuwa zaawansowany algorytm. Uwzględnia on ponad 200 czynników. Najważniejszym z nich są obecnie linki. Im więcej linków z innych stron prowadzi do naszej witryny, tym wyżej w rankingu się ona znajduje. Oczywiście jest to dosyć duże uproszenie.

Musisz w tym miejscu wiedzieć o tym, że sposoby na poprawę widoczności strony dzielą się na działania White Hat Seo i Black Hat Seo. Pierwsze są zgodne z wytycznymi Google dla właścicieli stron internetowych, drugie niezbyt i za zbyt mocne przegięcie w ich stosowaniu (naprawdę trzeba się mocno postarać) witryna zostanie wykluczona z indeksu. Pokusa jest jednak wielka, bo „nieetyczne” metody dają o wiele szybsze efekty. Osobiście jestem zwolennikiem stosowania techniki mieszanej 😉

Pamiętaj o jednym. Najważniejsze jest stworzenie witryny zawierającej dobre treści dla czytelnika. Tylko takie mają szansę na zdobycie wysokich pozycji i utrzymanie się na nich przez długi okres czasu.

  • Metody White Hat Seo

Polegają na dostarczaniu dobrych treści dla czytelników i optymalizacji witryny. Drugie zagadnienie zostało wyjaśnione  w dokumencie udostępnionym przez Google.

http://www.google.pl/intl/pl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-pl.pdf

I to wszystko. Teraz czekamy aż inne osoby zaczną linkować do stworzonej strony. Możliwości są dwie. 1. Czekamy do u… śmierci. 2. Bierzemy sprawę w swoje ręce.

  • Metody Black Hat Seo 😉

Polegają na samodzielnym zdobywaniu linków do swojej witryny. Łamie to wytyczne Google, ponieważ założeniem algorytmu jest to, że strony bezinteresownie polecają inni internauci. Pojawia się jednak pytanie: jak mają to zrobić bez wiedzy o jej istnieniu? W praktyce szansa na to pojawia się gdy witryna wyjdzie z otchłani i pojawi się w okolicach 10 miejsca po wpisaniu danej frazy. Cóż zatem możemy zrobić?

Katalogowanie witryny – jak nazwa wskazuje, czynność polega na dodaniu naszej witryny do katalogów stron. W samym polskim internecie jest ich kilkanaście tysięcy (tych ogólnodostępnych dla niewtajemniczonych). Kilkadziesiąt  z nich jest wysokiej jakości i są tolerowane przez Google. Reszta tak średnio, jednak dodanie do nich przynosi pozytywne efekty. Tytuł wpisu powinien zawierać frazę na które pozycjonujemy witrynę. Dodawanie do samych dobrych katalogów można podciągnąć pod White Hat.

Dodawanie do Presell Pages – istnieją w sieci miejsca, gdzie można opublikować swój artykuł z linkiem. Podobnie jak w przypadku katalogów jest w ich w Polsce kilkanaście tysięcy. Takich do których Google się nigdy nie przyczepi i nie są narażone na usunięcie z indeksu jest… kilka. Presell Pages niskiej jakości określa się w żargonie mianem „precla”. Czy niskiej jakości oznacza nieskuteczny? Nie :). Link w artykule powinien zawierać frazę na którą pozycjonujesz serwis.

Generalnie dodawanie do katalogów i Presell Pages jest strasznie żmudną czynności i szybko będziesz miał jej serdecznie dosyć. Będę z Tobą szczery, bez dokonania kilkudziesięciu wpisów Twoja strona nie zajmie pierwszego miejsca. Czasami nawet kilkaset nie wystarczy. Wszystko zależy od konkurencyjności tematyki. Na szczęście istnieją programy przyśpieszające tę czynność. Przy kilku posiadanych stronach raczej nie da się bez nich obyć. Jednym z nich jest SeoLight.

SeoLight
Umożliwia on półautomatyczna katalogowanie i zawiera listę kilku tysięcy katalogów oraz „Presell Pages”. Jego działanie polega na automatycznym wstawianiu wcześniej przygotowanych opisów/artykułów i innych danych w odpowiednie pola. Znacznie przyśpiesza to proces pozycjonowania. Wystarczy wybrać katalog z listy i kliknąć wyślij.  Posiada też kilka bardziej zaawansowanych funkcji i ułatwień. Umożliwia między innymi bardzo szybkie tworzenie tekstów synonimicznych dzięki wbudowanemu słownikowi synonimów. Jak wyglądają takie teksty? Tak:

{Trzeba|Powinno się|Wypada|Należy} być {cierpliwym|wytrwałym|nieustępliwym}.

Program w czasie dodawani artykułu lub wpisu losuje słowa znajdujące się w klamrach. Według powyższego przykładu mogą powstać takie zdania:

  1. Wypada być cierpliwym.
  2. Trzeba być wytrwałym.
  3. Należy być nieustępliwym.

Unikalność wpisów jest bardzo istotna. Google często ignoruje powtarzające się opisy i artykuły. Właściciele lepszych katalogów i Presell Pages także odrzucają duplikaty i sprawdzają pod tym kątem każdy dodany wpis. Pomyśl ile czasu zajmie Ci przygotowanie kilkudziesięciu unikalnych opisów/artykułów bez wspomagaczy.

Wkrótce otworzę blog w którym będę dokładniej omawiał tematykę pozycjonowania. W pierwotnych założeniu wszystko miało się znaleźć tutaj, ale mi się odwidziało. Tutaj został poruszony wierzchołek góry lodowej, niemniej z taką wiedzą i z programem SeoLight wypozycjonowałem kilka swoich pierwszych witryn.