Wybór tematyki strony

Przed rozpoczęciem tworzenia strony internetowej należy określić jej tematykę i ilość  potencjalnych odbiorców. Jest to szczególnie ważne w przypadku serwisów mających przynosić dochody z reklam. Z doświadczenie wiem, że zainwestowane pieniądze mogą zwrócić się z drobną nawiązką już przy 50 wizytach unikalnych użytkowników na dzień. Nie będą to wielkie kwoty, jednak przy dużej ilości takich mini-stron portfel może stać się wyraźnie cięższy. Sporo również zależy od wybranej niszy i tematycznego dopasowania wyświetlanych reklam. Również dla chcących założyć sklep lub stronę firmową istotna jest znajomość zapotrzebowania na produkt bądź usługę.

Z pomocą w określeniu wielkości grupy docelowej Twojego przyszłego serwisu  przychodzi narzędzie propozycji słów kluczowych. Aby uzyskać do niego dostęp należy się zarejestrować w Google Adwords. Po rejestracji i zalogowaniu z górnej zakładki należy wybrać narzędzia i analiza -> narzędzie propozycji słów kluczowych.

Panel google AdwordsW tym miejscu należy zastanowić się nad słowami kluczowymi wpisywanymi w wyszukiwarkę Google przez internautów wykazujących zainteresowanie daną tematyką. Załóżmy, że masz w planach zrobienie informacyjnej strony internetowej o łysieniu. Słowa kluczowe mogą być następujące: łysienie, wypadanie włosów, utrata włosów. Należy wszystkie je wprowadzić w pole „Słowo lub wyrażenie”, zaznaczyć tryb ścisłego dopasowania, upewnić się, że wybrany jest język polski oraz polska lokalizacja i kliknąć przycisk „szukaj”.

Poniżej wyświetli się lista wpisanych słów kluczowych i propozycje innych związanych tematycznie. Obok nich podane są w tabeli różnorodne parametry. Najistotniejszym w tej chwili jest „miesięczne wyszukiwania – lokalnie” i tylko ten został zaznaczony przeze mnie w rozwijanym menu pod przyciskiem kolumny. Kliknięcie w pole ” „miesięczne wyszukiwania – lokalnie” uszereguje wyniki według najwyższej wartości.

Jak widać tematyka łysienia/wypadania włosów jest opłacalna, ponieważ miesięcznie wykonywanych jest ponad 20 000 zapytań w wyszukiwarce Google. Oczywiście nie oznacza to automatycznie, że tyle osób wejdzie na Twoją stronę. Ilość odwiedzin zależy przede wszystkim od pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu słowa kluczowego. Im jest ona wyższa, tym lepiej. Pierwsze miejsce na hasło „wypadanie włosów” spokojnie jest w stanie zagwarantować około 12 tys wizyt. Podstawowe informacje o tym co zrobić, aby witryna była jak najwyżej, zawarte są w dziale pozycjonowanie.

W przedstawionym fragmencie tabeli widoczne są między innym frazy: „wypadanie włosów przyczyny”, „łysienie plackowate”, „przeszczep włosów”. Poruszenie tych tematów w ramach witryny da szansę na jeszcze większą ilość internautów odwiedzających serwis.

Ważne jest, aby na początku naszej przygody z tworzeniem stron internetowych i zarabianiu na nich nie wybrać tematyki zbyt konkurencyjnej. Przykładem takiej są kredyty. Jest mnóstwo osób walczących o pierwsze miejsce na to hasło, sporo z nich jest bardzo doświadczona i bez znacznych nakładów finansowych nie ma szans na to, aby się wybić.

2 komentarze

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *